Do sauny nie należy wchodzić ani głodnym, ani z pełnym żołądkiem. Oczyść ciało i wysusz się dokładnie. Jeśli masz zimne stopy, weź przed kąpielą w saunie bądź w saunie ziołowej ciepłą kąpiel stóp. Jeden cykl kąpieli w saunie powinien trwać 8-12, maksymalnie 15 minut.

Możesz przy tym odprężyć się siedząc lub leżąc Jeżeli podczas kąpieli poczujesz się niedobrze, zaleca się natychmiast opuścić kabinę. Polewanie szczególnie z dodatkiem substancji zapachowych potęguje doznania związane z sauną. Parująca woda wychodzi na dobre organom oddechowych i sprawia, że pocisz się intensywniej.

W saunie ziołowej możesz wedle życzenia korzystać z oddziaływania ekstraktów aromatycznych różnych leczniczych ziół. Następnie zalecamy posiedzieć 2-3 minuty, a potem wyjść z kabiny na świeże powietrze, po czym ochłodzić się przy pomocy węża do polewania lub natrysku.Doświadczeni saunowicze ochładzają się też w basenie do zanurzania.

Ciepła kąpiel stóp przed następnym pójściem do sauny poprawia ukrwienie. Po gruntownym ochłodzeniu następuje według chęci i nastroju drugi i ewentualnie trzeci cykl kąpieli. Aby zrekompensować utratę płynów, pij po kąpieli najlepiej wodę mineralną lub soki owocowe. To równie zdrowie jak orzeźwiające.

Zalety:

  • Detoksykacja organizmu w wyniku pocenia się.
  • Regularne korzystanie z sauny wzmacnia system odpornościowy.
  • Wzmacnia układ immunologiczny.
  • Trenuje układ sercowo-naczyniowy.
  • Kąpiel w saunie pomaga nabrać nowych witalnych sił.
  • Pielęgnuje skórę.
  • Wspomaga proces odchudzania.
  • Łagodzi stany kataralne i zapalne.
  • Wzmacnia odporność organizmu, łagodzi stany stresowe.
  • Odkaża i ułatwia zasypianie.
  • Łagodzi stany zapalne gardła i uszu, uśmierza bóle i łagodzi stany reumatyczne, ma także działanie rozgrzewające.
  • Lepsze ukrwienie skóry, a tym samym lepsze zaopatrzenie w tlen i substancje odżywcze.
  • Zaspokaja naturalne potrzeby, rozluźnia fizycznie i psychicznie, zmienia nastrój, zwiększa wydolność oczyszcza i odtruwa organizm.