Fazę ochładzania najlepiej rozpocząć od krótkiego pobytu na wolnym powietrzu, gdzie można głęboko oddychać. Następnie można skorzystać ze zwykłego zimnego prysznica, oblania całego ciała pod jednostrumieniowym natryskiem falowym albo też łagodnego polewania według metody Kneippa - zaczynając od nóg i rąk, a na sercu kończąc. Jeśli komuś wystarczy odwagi, może potem zażyć krótkiej kąpieli z basenie do zanurzania, który tworzy silnykontrast pomiędzy ciepłem i zimnem, dając efekt szczególnie głębokiego odprężenia.

Niezależnie jednak od wybranego rodzaju ochładzania, ogólna zasada głosi, iż wizyta w saunie raz w tygodniu, połączona z maksymalnie trzema fazami chłodzenia sprawia, że ciało i umysł są w świetnej formie - o każdej porze roku.


ZALETY:

  • Schładzanie po saunie działa ożywczo
  • W sposób łagodny i kontrolowany wychładzamy organizm po saunie lub łaźni parowej
  • Chłodzenie po saunie chroni przed zimnem i wzmacnia układ odpornościowy
  • Rozszerzone naczynia krwionośne pod wpływem schładzania zwężają się
  • Wzmacniamy system odpornościowy
  • Trenujemy układ sercowo-naczyniowy
  • Hartujemy i wzmacniamy muskulaturę
  • Wspomagamy Anti-Aging (zapobieganie procesom starzenia się)